ازدواج موقت؟!؟!؟!؟!


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب ما خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه دانلود ستار و آدرس downloadstar.loxblog.com   لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. (توجه: لینکهای تبلیغاتی ثبت نخاهد شد. برای درج لینک تبلیغاتی در بخش تبلیغات متنی با مدیر سایت تماس بگیرید.)








آمار مطالب

:: کل مطالب : 177
:: کل نظرات : 8

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 1330
:: بازدید سال : 2203
:: بازدید کلی : 621680

RSS

Powered By
loxblog.Com

تبلیغات
ازدواج موقت؟!؟!؟!؟!
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 21:42 | بازدید : 348 | نوشته ‌شده به دست گروه دانلود ستار | ( نظرات )

سلام دوستان....!

دوستان به نظر شما ازدواج موقت بی احترامی به زنه؟؟؟؟؟

آیا ازدواج موقت امتیازیست برای مرد؟؟؟؟

آیا این سوال میتواند مطرح باشد که جالا که مرد میتواند چندین زن داشته باشد زن نیز میتواند چندین مرد داشته باشد؟؟؟

دوستان میدونید که بین ازدواج دائم و موقت تفاوت و تشاباتی هست مثلا در ازدواج موقت بین طرفین فرارداد میشود مسائل و مرد نفقه نمیدهد مگر توافق شود در حلی که ازدواج دائم نفقه حق زن و وظیفه ی مرده... در ازدواج موقت طرفین از هم ارث نبیرند و در ازدواج دائم مبیرند...! مگر به تراضی و توافق طرفین...! دوستان در ازدواج دائم جلوگیری از بارداری باید به تمایل طرفین باشد و کسی نمیتواند خودسر جلوگیری کند در حالی که در ازدواج موقت آزاد هستند البته فرزندان هردو شکل ازدواج کالما از حقوق یکسان برخوردارند. به طور کلی میتئان گفت ازدواج موقت از قید و بندهای ازدواج دائم آزاد است و تمام مسائل یا لااقل بیشتر آنها به تراضی طرفین انجام میگیرد...!حتما مودونید که تو ازدواج دائم مهریه باعث بطلان عقد نیست و در صورت مشخص نشدن مهر المثل تعیین میشود اما در عقد دائم عدم ذکر مهریه سبب بطلان عقد میشه...! و از تشابهات این دو میتوان به فرزند اشاره کرد که گفتم. همگنین مادر زن در هردو ازدواج بر مرد محرم میشود. خواستگاری کردن از زن چ به عقد موقت چه دائم ممنوع است. همانطور که زنای با زوجه ی دائم موجب حراب ابدی میشود در موقت نیز همینطور است...! و در هردو ازدواج عده بر زن واجب است البته عده باری زوجه ی موقت ۲ طهر(دو عادت و پاک شدن ک تقریا ۴۵روز بشتر یا کمتر بسته به مورد) است

دوستان حقیقت ازدواج موقت اینطره و این و قوانین مشابه این در فقه عزیز جعفری آمده و اینکه حالا کج استفاده میشود ایراد به مجری قانون وارد است نه قانون یا قانونگذار...! دوستان اگر همین ازدواج موقت از غرب آده بود کلی همایش و سمینار و ... در مدح فواید اون میذاشتیم و کلی تعریف میکردیم که وای این خارجیا چقدر باحالند وای اییا چقدر برای شخصیت انسانی ارزش قائل شدن وای اینا چقدر فلان.... وای اینا چقدر بهمان...! اما حالا که دین خودمون مذهب خودمون اینا رو گفته به عناوین مختلف ردش میکنیم بی ارزش میکنیم. چیزی که شریعت ما میگه. آیا همین خارجیا با قوانینشون اینطور رفتار میکنند؟؟؟ مثلا قانون اساسیشون رو مورد انتقاد قرار میدن که چرا اینجور چرا اونجور؟؟؟؟

دوستان میدونیم که انسان از بعد از رسیدن به سن بلوغ دچار نیاز جنسی میشه که اگر متوسط 14 رو به عنوان سن بلوغ در نظر بگیریم تا زمان ازدواج دیگه خوشبینانه حساب کنیم 22 سالگی در خانم و 25 در آقا، این فرد شرایط ازدواج نداره...! اما میتونیم بهش بگیم تو که شرایط ازدواج نداری بیجا کردی نیاز داری؟؟؟ حتی یک دختر و پسر 18 ساله رو نمیتوان به ازدواج دائم تشویق کرد چون زیر بار ازدواج دائم و مسئولیتهای سنگینش در مقابل همسر و فرزند نمیرند! خب حالا با این شرایط باید چه کار کرد؟؟؟ باید دست روی دست گذاشت؟؟؟ میدونید نتیجه دست روی دست گذاشتن چیه؟؟؟ همینی که الان دارید تو جامعه میبینید...! کی میتونه انکار کنه شرایط دختران و پسران جامعه ی اسلامی علوی ما کاملا مناسب و قالب قبوله؟؟؟!! چقدر روابط نامشروع در دختران و پسران همین جامعه اسلامی برقرار میشه؟؟؟مردونه چقدر سقط جنین داریم؟؟؟ چقدر دختران برای ازدواج و اینکه شوهرشان از ارتباطاتش باخبر نشه عمل میکنه؟؟!! یا به شیوه های دیگه رابطه برقرار میکنه تا دخترانگیش از بین نره؟؟؟؟راستی یک سوال مهم دیگه و اون اینکه آیا واقعا دختران و پسرانی که متعدد رابطه داشته اند بعد از ازدواج به شخصی متعهد و آماده ی انجام وظایف همسری تبدیل خواهند شد؟؟؟؟ خب حالا ازدواج موقت بهتر از شرایط الان جامعه نیست؟؟؟ اینکه یک دختر و یک پسر در قالب ازدواج موقت به هم محرم بشن و به هم متعهد بهتر اینست که هر دختر یا پسری با چندین نفر از جنس مخالف رابطه برقرار کنه؟؟؟نظرتون در مورد ایدز و باقی بیماری های جنسی ناشی از روابط نامشروع چیه؟؟؟ تازه هنوز حرفی از دشت و بزرگی این گناه و مجازاتها دنیوی و اخرویش هیچ حرفی نزدم و این رو به قضاوت وجدان هر فرد میگذارم....! خب حالا اگه زن و مرد رو با ازدواج موقت محدود کنیم قهرا هر مردی به زنی و هر زنی به مردی اختصاص پیدا میکنه...! آیا زمانی که ابتدای انقلاب و پیش از اون کسانی مثل ایت الله طالقانه علامه طباطبایی به این مسئله تاکید میکردند فکر اینروزها و عاقبتش رو نمیکردند که حالا از اونها بتی میسازیم و تندیسی از علم و تقوا....؟؟؟؟حتما تو کشوهای اروپایی دیدید یا شنیدید که زن و مردی برای ازدواج مدتی را با هم زندگی میکنند بعد تصمیم میگیرند که ازدواج کنند یا نه. حتی گاهی فرزندانشان شون شاهد ازدواجشون هستندو تازه تبریک و به پای هم پیری شید و اینام میگن...! حالا این ازتباط خوبه نه؟؟؟ چون اونا خارجی هستند و ازدواج موقت بد نـــــه؟؟؟ی متفکر اروپایی میگه بیاید ازدواج رفاقتی داشته باشیم که سه تفاوت عمده با ازدواج معمولی داره: 1 ازدواج رفاقتی به معنای تولید نسل نخواهد بود. 2 تا زمانی که زن جوان حامله نشده است طلاق با تراضی طرفین ممکن است. 3 در صورت طلاق زن مستحق کمک خرجی برای خوراک است.! ران راسل هم باوری نظیر همین در کتاب زناشویی و اخلاقش عنوان کرده. حالا نظریه ی این متفکر (وینزلی) چقدر شبیه ازدواج موقت ماست؟؟ آیا این به این معنا نیست که حتی کسانی مثل راسل و دیگران قائل به نوعی قید و بند در روابط هستند و آیا به این معنا نیست که در تمام موارد ازدواج دائم ممکن و عملی نیست؟؟؟؟؟ پاسخ به این سوالات رو وجدان شما واگذار میکنم.

عده ای میگن ازدواج موقت سبب میشه که عُلقه ی زوجیت دائم کمرنگ و کمرنگ بشه چون با وجود ازدواج موقت و آزادیهاش کسی خودش رو اسیر قید و بند ازدواج دائم نمیکنه. در پاسخ باید بگیم که ازدواج موقت در جاییست که ازدواج دائم توان رفع مسائل رو نداشته باشه یعنی یا باید ریاضت جنسی پیشه کنند یا آزادی بی قید و بند جنسی(نظیر جامعه امروز) وگرنه وقتی 2نفر نسبت به هم به باور رسیدند و مشکلی هم برای ازدواج دائم ندارند دلیلی باری ازدواج موقت نیست....!

از طرفی ازدواج موقت در جامعه ی اسلامی شیعی ایرانی مورد استقبال قرار نگرفته (آزادی جنسی چرا) و دختران ما باور دارند که ازدواج موقت سبب تحقیر اونها میشه ( و آزادی جنسی و بازی خوردن به دست پسران نه)

گروهی میگن ازدواج منقطع خلاف احترام و حیثیت زنه. میگن انگار کرایه دادن آدم و جواز آدمفروشیست که خلاف حیثیت انسانی زنه(و رابطه سوء استفاده به دست مردان نه) زیرا زن با مبلغی که از مرد میگیره(مهریه) جسمش رو در اختیار او بگذاره. این دیگه نوبره والا.....! اولا ازدواج چه ارتباطی به کرایه اینا داره بعدم همونطور که تو پست قبل گفتم مگه هرکی بخاطر چیزی پول بده یا بگیره دیگری رو خریده یا خودش رو فروخته؟؟؟آهان شاید چون مهریه باید توش قید بشه این رو میگن که مرد زن رو میخره یا کرایه میکنه... خب مردانی که به رایگان از زنان سوء استفاده میکنند هرگز کرایه نمیکنند نه؟؟؟؟؟ و همین فیلمها و تبلیغاتی که زنانگی زن رو در معرض دید قرار میده هزاران آدم ناپام قرار میده کرایه نیست نه؟؟؟ خب آره چون اونا خارجیند نــــــــــــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟آهان راستی فروشنده های خودمون که برای جذب مشکری از جذبه ی جنسی زن استفاده میکنند که اصلا حیثیت انسانی زن رو زیر سوال نمیبرند....! فقط اردواج موقته که این عمل ضد انسانی رو انجام میده....! تازه آیا زن نیاز جنسی نداره؟؟؟ آیا خود او از این رابطه لذت نمیبره که ایطوری جبهه گرفید که مرد در ازدواج موقت از زن کامجویی میکنه او رو کرایه میکنه؟؟؟؟؟ پاسخ این سوال رو اگر زن باشید به خوبی میدونید و اگه مرد باشید فقط کافیست بپرسید....! اما صادق (ع) میفرماید اگر نیاز جنسی رو به ده قسمت تقسیم کنید یک قسمت از آن مرد و نه تای آن برای زن است. همین روایت تفاوت جدی میل جنسی در مرد و زن رو مشخص میکنه....!

اینها بخش اندکی از مبحث گسترده ازدواج موقت بود...!

امیدوارم نظراتتون رو برام بگذارید.

ضمنا اگر لحنی تلخ و گزنده دارم از همه ی شما عزیزان معذرت میخوام....!

دوستان گل ضمنا این مطالب از کتاب نظام جقوقی زن در اسلام اثر شهید مطهری برگرفته شده و جهت اطلاع بیشتر میتونید ب خود کتاب مراجعه کنید....!!!

سلامت و سربلند باشید...

 

<<<<<<<<<<<<<<<..........یا حق..........>>>>>>>>>>>>>>>

 





:: موضوعات مرتبط: مطالب نویسنده , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج موقت،به سود زن،به ضرر زن، به ضرر مرد،ازدواج دائم ازدواج موقت،زن چندین شوهر،مرد چندین زن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: